گل‌های مورد استفاده در تاج گل ترحیم چه مفاهیمی را می رسانند؟

 از گذشته تا به امروز گل‌های مختلف برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ از زیبایی محیط اطراف‌مان گرفته تا رساندن پیام، ابراز احساسات و افزایش کیفیت ارتباط با دیگران. به دلیلِ کاربردی بودن گل در موارد مختلف، از آن در اکثر مراسمات و مکان های مختلف استفاده می‌شود. استفاده از گل‌ها در تمامی مراسمات به یک صورت نیست و ما باید در مراسمات و مکان‌های مختلف از گل‌هایی با معانی مختلف استفاده کنیم که متناسب با مراسم و مخاطبان‌مان باشد. سفارش تاج گل ترحیم برای ادای احترام و عرض تسلیت بسیار رایج است. نمونه‌ای از مراسمات که گل در آن کاربرد فراوان دارد مراسم عزاداری و ترحیم است. برای مراسم عزاداری و ترحیم از گل‌های مخصوص ترحیم استفاده می‌شود که در این مقاله قصد داریم به معرفی بخشی از گل‌های مورد استفاده در تاج گل و  سبد گل ترحیم و مفاهیم آن‌ها بپردازیم.

گلایل

گل گلایل بیشترین استفاده را در تاج گل ترحیم دارد؛ به طوری که در اکثر دسته گل ها، تاج گل ها و همچنین سبد گل های ترحیم می توانیم گلایل را مشاهده کنیم. گلایل بسیار پُر گل است، به همین دلیل معمولا از آن در زمینه‌ی تاج گل‌های ترحیم استفاده می‌شود.
رنگ سفید گل گلایل به معنای شخصیت محکم، ستایش، صداقت، اخلاق مداری، روان پاک و به یاد کسی بودن است و احساس قلبی ما را نشان می دهد، این مفاهیم باعث شده از آن برای تاج گل و دسته گل ترحیم استفاده شود تا هم به متوفی ادای احترام کرده باشیم و هم با بازماندگان همدردی کرده باشیم.

لیلیوم

گل لیلیوم (سوسن) نیز همانند گلایل یکی از پر کاربردترین گل‌های عزاداری است؛ این گل زیبا دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای رنگ های متنوعی از جمله قرمز، سفید، زرد، نارنجی و ارغوانی و... می باشند. گل لیلیوم به معنی دوشیزگی، دوست داشتنی بودن، اقتدار، صداقت، برتری، خلوص و پاکی است و از آن به عنوان نمادی برای روح از دست رفتگان استفاده می شود.

داوودی

گل داوودی یکی از متنوع ترین گل های موجود در جهان است که در اکثر رنگ ها یافت می شود. به دلیل تنوع  رنگی که گل داوودی دارد از کاربرد فراوانی برخوردار است و در بسیاری از مراسمات مورد استفاده قرار می گیرد.
به دلیل تنوعی که داوودی دارد هر رنگ و نوع آن معنی و مفهوم مخصوص خود را دارد؛  رنگ قرمز آن به معنی مشارکت و همکاری است، رنگ زرد آن به معنای تحسین پنهانی، رنگ سفید آن که در بیشتر تاج گل های عزاداری استفاده می شود به معنای حقیقت و راستی است. رنگ های دیگر داوودی به معنی سلامتی، فراوانی، راستی و درستی هستند.

رز

از دیگر گل های مورد استفاده در تاج گل، سبد گل و دسته گل ترحیم می توانیم به رز اشاره کنیم. گل رز از زیباترین و پر کاربردترین گل های جهان است که می توانیم از رنگ های متنوع آن در مراسمات مختلف استفاده کنیم؛ از سبد گل خواستگاری و دسته گل عروس گرفته تا تاج گل ختم کاربرد دارد.
معروف ترین نوع رز، گل رز سرخ است؛ رز قرمز نشانه عشق واقعی و رویایی است. از رز زرد به عنوان نماد یک دوستی طولانی و عمیق استفاده می شود؛ رز صورتی بخشندگی را مخاطب می رساند و گل رز سفید نشانه و نماد بی گناهی و پاکی است.
در تاج گل تسلیت معمولا از رز سفید استفاده می شود که نشانه پاکی است. همچنین می توانیم با یک سبد گل رز سفید یا یک سبد گل رز و لیلیوم در مراسم ختم شرکت کنیم و خود را در غم از دست دادن عزیزان شریک بدانیم.