راهنماي انتخاب گل مناسب ماشين عروس | گل ماشين عروس ارزان

تزئين ماشين عروس معمولا جزو مراحل آخريست که عروس و داماد به سراغش مي روند. در هر گلفروشي، مجموعه اي از عکس ها و فيلم ها از نمونه هاي قبلي در اختيار مشتري قرار داده مي شود، تا از ميان نمونه ها، مدل دلخواه شان ار انتخاب کنند. البته هميشه براي سليقه و ذوق شخصي مشتري هم احترام قائل هستند و اگر شما مدلي را بخواهيد که در پکيج هاي ارائه شده وجود نداشته باشد؛ مي توانيد با توضيح خود،  فروشنده را متوجه مدل دلخواه تان بکنيد.

در انتخاب گل هايي که قرار است روي ماشين عروس تزئين شوند و همچنين نحوه ي تزئين ماشين، لازم است چند نکته يادآوري شود:

1-نسبت به فصلي که در آن مراسم عروسي تان را برگزار مي کنيد، انتخاب گل ها متفاوت خواهد بود.
2-گل هايي که در تابستان استفاده مي شوند، بايد ماندگاري بيشتري در گرما داشته باشند و زود پلاسيده نشوند.
3- در زمستان و سرما و يخ بندان براي جلوگيري از يخ زدن گل ها، مي توانيد از گل هاي مصنوعي استفاده کنيد.
4- به مهارت گلفروش در تزئين ماشين توجه کنيد و حتما نمونه هاي واقعي کار گل فروش را ببينيد؛ بعد انتخاب کنيد.
5- از موادي که به رنگ ماشين آسيب مي زنند، براي تزئين استفاده نکنيد.
6- تزئين ماشين عروس نبايد به نحوي باشد که ديد راننده ار مختل کند.

گل هاي مقاوم

تزيينات ماشين عروس بايد در برابر شرايط آب و هوايي، باد، حرکت خودرو و گرمايي که موتور خودرو توليد مي کند مقاوم باشد. انواع گل ها و شاخ و برگي که ساقه‌هايي چوبي دارند، انتخاب خوبي براي ماشين عروس هستند.

برگ‌هاي گياه مونسترا ، برگ‌هاي گياه راسکوس ، برگ‌هاي بلند و صاف کورديلين ، گل ادريس ، گل رز و گل ارکيده مثال هايي از انواع گل و شاخ و برگ مناسب براي ماشين عروس هستند.

گل هاي وحشي برای گل آرایی ماشین عروس

از گل‌هاي وحشي هم مي‌توان در گل آرايي ماشين عروس استفاده کرد چون معمولا بافت مقاومي دارند. علاوه بر اين ارزان هم هستند. استفاده از شاخ و برگ در تزيين ماشين عروس باعث مي‌شود گل‌ها بيشتر به چشم بيايند. در نتيجه مجبور نيستيد مقدار زيادي گل خريداري کنيد.

براي تزئين يک ماشين عروس چقدر پول مي دهيد؟
تزئين کردن ماشين عروس بستگي به فصل و مناسبت و محله گل فروشي دارد. گل، گل است و شمال و جنوب تهرانش فرق نمي کند. اين که گل فروش با سليقه باشد، مسئله اي بسيار مهم است و ربطي هم به هيچ جاي ايران ندارد البته گل فروشي هاي معروف و شمال شهري طبعا پول بيشتري دريافت مي کنند. در اعياد و مناسبت مي شود. در نتيجه تعرفه تزئين ماشين عروس ها فرق مي کند و قيمت بالاتر مي رود. قيمت تزئين ماشين هاي عروس، از 50 – 40 هزار تومان شروع مي شود تا دو ميليون تومان.

تزئين ماشين عروس، کاملا سليقه ايست و به راحتي مي توان هزينه اش را پايين آورد.قيمت متوسطي که آرايي ماشين عروس مي پردازند، چيزي حدود 300 تا 400 هزار تومان است.
اگر در فصل تابستان ازدواج مي کنيد، زحمت گل زدن به ماشين را به خودتان ندهيد و بيهوده براي آن هزينه نکنيد، زيرا گل ها در درجه دماي فصل تابستان در مدت نيم ساعت پلاسيده مي شوند و گل هاي پلاسيده و پژمرده اصلا ظاهر زيبايي ندارند.
به جاي آن مي توانيد با روبان و يا تور ماشين تان را تزئين کنيد. کمي ابتکار به خرج دهيد. مثلا ماشين تان را با تور ماهيگيري و انواع صدف و ستاره ي دريايي تزئين کنيد.

سراغ گل هاي گران نرويد
ماشين عروس را به راحتي مي توان با استفاده از گل هاي ارزان تر که زيبا هستند، با سليقه شخصي تزئين کرد . فقط در اين کار، بايد به هارموني رنگ ها دقت داشته باشيم و اينکه گل ها را متناسب با رنگ ماشين انتخاب کنيم. هر گلي درجه يک، دو و سه دارد . گل هاي هلندي و تايلندي معمولا گران قيمت هستند. ارکيده، گران ترين گلي است که در تزئين ماشين هاي عروس به کار مي رود، که از شاخه اي 3-4 هزار تومان شروع مي شود تا 35 هزار تومان. اکثر عروس و دامادها براي تک بودن تزئين ماشين شان گل ارکيده را انتخاب مي کنند.

اگر خودرو نداريد مي تواند به موسساتي سر بزنيد که در آنها خودرو کرايه مي دهند، يادتان باشد اين خودرو ها براي ساعاتي مشخص به شما کرايه داده مي شوند بنابراين از قبل بر روي زمان خود تمرکز کنيد تا در نهايت دچار سردرگمي و استرس نشويد. هرچه خودروي لوکس تري انتخاب کنيد در نتيجه شرايطي که پيش روي شما قرار مي گيرد سخت تر خواهد بود و مقدار پول بيشتري بايد پرداخت کنيد. يادتان باشد خودرو هايي که قديمي هستند امکان خرابي نيز دارند بنابراين بهتر است ريسک پذيري خود را اندکي کم کنيد تا در نهايت به جاي تالار عروسي همراه با جرثقيل به سوي تعميرگاه نرويد!!

کدام رنگ گل براي ماشين عروس مناسب است

يکي از بخش هاي مهم در تدارکات عروسي، گل آرايي ماشين عروس است.به علت اينکه در ديد بسياري از مهمانان قرار دارد،بيشتر از ساير اجزا دقت و توجه مهمانان را به خود جلب مي نمايد.انتخاب خودرويي مناسب و تزييني  بسيار حائز اهميت است.براي تزيين ماشين عروس دو مدل تزيين با گل طبيعي و مصنوعي وجود دارد.
از متداول ترين و سنتي ترين روش هاي تزيين ماشين عروس، گل طبيعي است.تزيين با گل طبيعي با رنگ هايي شاد و زيبا طراوت را براي ماشين عروستان به ارمغان مي آورد.آشنايي با رنگ مناسب گل ها شما را براي تزيين و داشتن ماشين عروسي زيبا ياري مي کند.در ادامه شاديتو شما را در اين امر راهنمايي مي کند.
رنگ انتخابي گل هاي ماشين عروس بايستي با رنگ خودرديتان هماهنگي داشته باشد. اگر خودرويتان رنگ روشني دارد گل هاي طبيعي قرمز، سبز، طلايي، آبي،و اگر رنگ خودرويتان تيره است گل هايي که روشنايي کمتري دارند را تهيه کنيد.اين گونه نماي جذاب تري را به ماشين عروس مي دهد.

در فصول گرم سال که گل ها زودتر جان مي دهند بهتر است انواع گل هايي استفاده کنيد که مقاومت آنها به گرما بيشتر باشد، براي اين فصول از سال مي توان از گل هاي مصنوعي نيز استفاده کرد که در طول روز هيچ آسيبي به آنها وارد نشود. يا مي توانيد در اقدامي جالب از انواع تور و پاپيون و يا حتي تعداد زيادي از جعبه هاي کادويي زيبا ماشين خود را تزيين کنيد، مانند نمونه هاي زير…

نبايد‌هاي تزئين ماشين عروس

  • از موادي استفاده نکنيد که به رنگ خودرو آسيب مي‌زنند. روي بدنه از اسپري رنگ يا چسب برق استفاده نکنيد. سيم‌هاي فلزي و چسب داغ بايد با احتياط استفاده شوند. استفاده از روبان و نوار چسب گزينه‌ي بهتري است. اگر دوست داريد روي شيشه‌هاي ماشين عروس چيزي بنويسيد، از ماژيک‌هايي استفاده کنيد که با آب پاک مي‌شوند.
  • ماشين عروس را طوري تزئين نکنيد که ديد راننده مختل شود. هميشه بايد امنيت را مد نظر قرار دهيد. بعضي قسمت‌هاي خودرو نبايد تزئين شوند، چون ممکن است ديد راننده را مختل کنند.
  • از موادي که پاک کردن‌شان مشکل است استفاده نکنيد.