راهنمای انتخاب و خرید دسته گل عروس | نکات کلیدی دسته گل عروس

 یکی از مهمترین اکسسوری های عروس که روز عروسی حسابی به چشم می آید دسته گل عروس است، دسته گل زیبایی لباس عروس را دوبرابر میکند و باید در انتخاب آن حسابی سلیقه و حساسیت به خرج داد. برای انتخاب بهترین و خاص ترین مدل دسته گل عروس نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها دسته گلی ایده آل و شیک خواهید داشت.

انواع سبک های دسته گل عروس

در انتخاب سبک دسته گل مدل لباس و ویژگی های ظاهری و فردی و همچنن علایق خود را در نظر بگیرید.  

دسته گل تقدیمی

این دسته گل عروس به گونه ای طراحی شده است که باید در آغوش و روی بازو جا به جا شود و از جمله سبک های محبوب، در اوایل قرن بیستم به حساب می آمد. برای آرایش این دسته گل، از گل های ساقه بلند یا گل رز استفاده می کنند و به علت ظاهر شیکی که دارد، برای عروس خانم های امروزی هم می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

دسته گل کامپوزیت یا ترکیبی

به این مدل دسته گل عروس کارمن رز هم گفته می شود که یکی از انواع دسته گل های مدرن محسوب می شود. برای درست کردن دسته گل کامپوزیت، از ترکیب صدها گلبرگ جداشده ی گل رز درست شده است و یک گل رز بزرگ به نظر می رسد. این دسته گل از نظر بیننده ممکن است ساده باشد اما به خاطر اینکه برای آماده کردن آن زمان زیادی صرف می شود، بسیار گران قیمت است.

دسته گل بیدرمایر

در تزئین دسته گل عروس بیدرمایر، گلها در یک الگوی دایره ای با رنگ های مختلف مرتب شده اند. معمولا، هر دایره از دسته گل، از یک نوع گل تشکیل شده و اثر چشمگیری دارد. این سبک دسته گل برای عروس خانم هایی است که می خواهند در روز عروسی شان متفاوت باشند، مناسب است.

دسته گل های بازویی

این دسته گل ها معمولا دسته گل هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی که آنها را در لباس عروس در دست میگیرید، تا آرنج شما را می پوشانند. این سبک دسته گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.

دسته‌گل حلقه‌ای یا مچی

در این مدل چند شاخ گل به هم تابیده می‌شوند و با یک تزیین ساده و کوچک و زیباروی مچ دست قرار می‌گیرد. این مدل از دسته‌گل بیشتر در مراسم نامزدی کاربرد دارد.

دسته گل های گرد

دسته گل هایی که به‌صورت گرد آراسته شده اند، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب اند. این دسته گل ها را معمولاً گل فروشی های معتبر درست می‌کنند چون در طراحی این دسته گل ها تبحر زیادی دارند.

دسته گل های آبشاری

دسته گل های آبشاری برای مهمانی های عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب اند. در این دسته گل ها، گل ها به صورت آبشاری از دسته گل به سمت پایین آویزان می شوند. شما میتوانید یک نوع گل را با سبزه ها و روبان های آویزان برای طراحی این دسته گل شیک به کار ببرید.
 

نکاتی که برای انتخاب دسته گل عروس باید به آن توجه کنید

  •  هنگام انتخاب دسته گل، به سبک لباس عروس خود توجه کنید و متناسب با مدل آن سفارش دسته‌گل دهید.
  •  خلاق باشید، از تنوع گل‌ها استفاده کنید و اما توجه داشته باشید که رنگ‌ها باید باهم تناسب داشته باشند.
  • اگر برای جشنتان رنگتم خاصی را در نظر گرفتید اید، گل‌ها را هم به همان رنگ انتخاب کنید. معمولاً این کار را بیشتر برای مراسم عقد انجام می‌دهند که لباس، عروس خانم رنگی است و متناسب با لباس جشن عقد خود تم انتخاب می‌کند.
  • در جشن نامزدی میکاپی در سالن زیبایی که انجام می‌دهید تقریباً تناژ دسته‌گل را داشته باشد که چهره شما یکنواختی با دسته گل داشته باشد.
  • اگر لباس عروس دنباله بلندی دارد سعی کنید دسته‌گل آبشاری باشد، اما اگر دامن پفی یا گرد را انتخاب کرده‌اید مدل دسته‌گل گرد باشد.
  • در جشن نامزدی بهتر است دسته‌گل فانتزی و کوچک باشد. گل‌های فانتزی بیشتر به لباس‌های رنگی نامزدی آید.
  • خیلی از دسته‌گل‌های عروسی رز هستند، اما شما عروس متفاوتی باشید و گل‌هایی خاص‌تری را انتخاب کنید. مانند ارکیده، شیپوری و یا لی‌لی یوم.
  • در مراسم نامزدی بهتر است رنگ گل‌ها با کفش و تزیین گیره سر عروس و یکرنگ باشند تا یک هارمونی زیبا هم به شما هم به عکس‌هایتان بدهد.
  • به این نکته توجه کنید که، قطر دسته ‌گل به‌قدری نباشد که نتوانید آن را در دست بگیرید و یا اینکه دستتان خسته شود.
  • هنگام انتخاب دسته به این نکته توجه کنید که در چه فصلی هستید و متناسب با فصل، دسته‌گل عروسی‌تان را انتخاب کنید. اگر مراسمتان را در فصل بهار و تابستان برگزار می‌کنید به عروس خانم‌ها پیشنهاد می‌شود، بیشتر به سراغ رنگ‌هایی مثل صورتی، آبی، گل بهی، یاسی و یا سبز بروید.
  •  اما اگر جشن عروسی را در فصل پاییز برگزار می‌شود از ترکیب رنگ‌هایی مانند زرد و نارنجی و قرمز دربسته گل استفاده کنید، که متناسب با فصل پاییز است. اما در فصل زمستان از ترکیب رنگ‌های نقره‌ای و سفید استفاده کنید.
  • به کار بردن پارچه ساتن در ساقه دسته‌گل، جلوه زیبایی به دسته‌گل می‌دهد اما پارچه ساتن لیز است کف دست زود عرق می‌کند و همین باعث لیز خوردن از دست و خسته شدن عروس از دسته‌گل می‌شود.
  • گل‌فروشی که قصد دارید دسته‌گل را سفارش دهید مطمئن باشید که گل‌هایی باکیفیت استفاده می‌کند .زیرا شما آتلیه، تالار پذیرایی و یا باغ تالار تا شب دسته‌گل را در دست داشته باشید.