انواع گل مراسم ختم

انواع گل مراسم ختم

از زمان‌های گذشته تا به امروز افراد از گل‌ها به عنوان وسیله‌ای برای ابراز احساسات استفاده کرده‌اند. در مراسم‌ها و مناسبت‌های گوناگون انواع مختلفی از گل مراسم ختم را به دلایل مختلف هدیه داده‌اند. مراسم ختم و ترحیم هم یکی از آن دسته مراسم‌هایی است که گل‌ها در آن نقش مهمی دارند و افراد زیادی برای تسلی دادن به بازماندگان و ابراز همدردی با آن‌ها با گل‌های متنوع به دیدار خانواده سوگوار می‌روند. همان طور که همه ما می‌دانیم در گل‌های مراسم ترحیم معمولا از گل‌های مخصوص استفاده می‌شود و با گل‌هایی که در جاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوتند. تعدادی از رایج‌ترین گل‌های مورد استفاده برای مراسم ترحیم و ختم شامل موارد زیر هستند:
  1. گلایل: گلایل از جمله گلهای پرکاربرد گل مراسم ترحیم و سفارش تاج گل ترحیم به شمار میآید. این کاربرد بیشتر به خاطر پرگل بودن و مناسب بودن آن برای زمینه تاجها و گل مراسم ختم است. یکی دیگر از دلایل استفاده از این گل جنبه معنوی آن است؛ به این معنی که رنگ سفید گلایل نشان از خاطر کسی را زنده نگه داشتن، روان پاک، صداقت، شخصیت قابل ستایش و اخلاق مداری است که به این صورت با هدیه دادن آن علاوه بر ادای احترام به فرد فوت شده با خانواده او نیز ابراز همدردی کردهایم. این گل زیبا با توجه به بلندی شاخه و پرگل بودن هر شاخه و ارزان بودن، زمینه ی بسیاری از تاج های گل را تشکیل می دهند. این گل کلاسیک و ظریف ، نماد صداقت و قدرت است و ماندگاری خوبی دارد. اگر تمایل دارید دارید که قیمت تاج گل ختم مناسب باشد می توانید در خرید اینترنتی تاج گل خود درخواست کنید که از گلهای گلایل استفاده شود.
  2. سوسن: سوسن یا لیلیوم یکی دیگر از گلهای پرکاربرد در مراسمهای ختم است که رنگهای متنوعی از آن از جمله سفید، زرد، نارنجی، قرمز و... در گل مراسم ترحیم وجود دارند. گل سوسن نماد دوست داشتنی بودن، پاک دامنی، بزرگی، صداقت و یاد کردن از روح رفتگان است.
  3. رز: گل رز یک گل همه کاره است که در انواع مختلفی از مراسمها از دسته گل عروس گرفته تا گل مورد استفاده قرار میگیرد و رنگهای متنوعی دارد که معمولا رنگ سفید آن در دسته گلها مورد استفاده قرار میگیرد. گل رز سفید را به این دلیل در گل مراسم ختم مورد استفاده قرار میدهند که نمادی از پاکی و بیگناهی است و به نوعی ادای احترام به متوفی به حساب میآید. در عین حال رز زرد نماد دوستی است و شما میتوانید در مراسم ختم دوستهای نزدیک از آن استفاده کنید. گل های رز زیبایی خاصی به استندهای گل می بخشند. گل رز سفید در تاج گل ترحیم نشانه احترام، فروتنی و بی گناهی است. گل رز صورتی نشان دهنده عشق، فضل، قدردانی و معنویت است. رز قرمز غم و اندوه را نشان می دهد.