محبوب ترین گل های آپارتمانی

 اگر به خانه‌های قدیمی مادربزرگ و پدربزرگ‌ها نگاهی بیندازید، خواهید دید که گل و گیاه همیشه با دکوراسیون ایرانی عجین بوده است. امروزه دیگر از آن حیاط و حوض‌ و شور و حال خبری نیست و فقط در گوشه‌ای از ذهن‌مان خاطراتی از آن روزها باقی مانده است. این روزها تغییر و تحولات شهری بیشتر خانواده‌ها را مجبور به زندگی در آپارتمان‌ها کرده است و همین ممکن است باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای نگهداری گل و گیاه در محیط زندگی‌ شود. اما با همه‌ی این‌ها، حالا که چند هفته‌ای بیشتر به عید نوروز باقی نمانده است، می‌توانیم با کمک انواع گل های آپارتمانی زیبا تغییری در دکوراسیون خانه‌مان دهیم و سرزندگی و نشاط را به فضای زندگی‌مان اضافه کنیم. تزئین خانه با گل های طبیعی از جمله ساده‌ترین ترفندها برای آوردن حس و حال بهاری به خانه‌هایمان است. ما در این مطلب محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی را به شما معرفی می‌کنیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

گل های آپارتمانی زیبا

پتوس

اولین گل آپارتمانی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، با نام پتوس شناخته می‌شود. پتوس از جمله گل‌های زینتی آپارتمانی است که با برگ‌های قلبی شکل مشخص می‌شود. گونه‌های متنوعی از پتوس وجود دارد ولی بیشتر آن‌ها حالت بالارونده دارند و حتی می‌توانند سقف خانه‌تان را تزئین کنند. این گیاه نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد و برای فضاهای کم نور بسیار مناسب است. رشد گیاه پتوس فوق‌العاده است به شرط آنکه در جای خنکی آن را نگهداری کنید.

دراسنا کامپکت

دراسنا کامپکت یکی از محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی است که به لطف ظاهر شیک و زیبایش برای تمامی آپارتمان‌های مدرن مناسب می‌باشد. دراسنا کامپکت از جمله گیاهان مقاوم به نور کم است و اگر فضای آپارتمان‌تان شما نور زیادی ندارد، بعد از پتوس این دومین گلی است که بهتون پیشنهاد می‌کنیم. قدوقواره‌ی این گل آپارتمانی زیبا کوچیک است و بسیار کند رشد می‌کند و همین‌ می‌تواند نگهداری آن را بسیار آسان نماید. دراسنا کامپکت نسبت نور مستقیم خورشید و رطوبت حساس است و نباید بگذارید آب مستقیما روی برگ‌های آن بنشیند.

گل شب بو

سومین پیشنهاد ما به شما گل شب بو است که عطر فوق‌العاده‌اش، آن را در لیست محبوب‌ترین گل‌های آپارتمانی قرار داده است. گل این گیاه به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند و شما می‌توانید آن را در رنگ‌های صورتی، بنفش، ارغوانی، سفید، زرد، یاسی، قرمز و گلبهی پیدا کنید. البته تو ایران بیشتر رنگ سفید آن کاشته می‌شود و گفته می‌شود که نگهداری این گل دوست‌داشتنی بسیار آسان است.

بگونیا خالدار

این گیاه مقاوم گونه‌ای زیبا از خانواده‌ی بگونیا است که دارای برگ‌های طویل و بیضی شکل بوده و رشد آن به طور مسقیم به سمت بالا می‌باشد. برای رشد و نگهداری این گیاه نیاز به نور غیر مستقیم و متوسط است و اگر نور کافی نداشته باشد، گل نخواهد داد. همینطور در طول رشدش نیاز به آب فراوانی دارد و هر زمان که سطح خاک آن خشک شود، زمان آبیاری‌اش می‌باشد.

کالادیوم یا فیل گوش

کالادیوم که با نام فیل گوش نیز مشهور است، یکی دیگر از گل‌های آپارتمانی است که ترکیب رنگی فوق‌العاده زیبایی دارد. عموما این گل آپارتمانی نیازمند نور کاملی است و اگر خانه‌تان پنجره‌ای ندارد که بتواند نور موردنیاز آن را تامین کند، بهتر است از انتخاب این گل منصرف شوید. کالادیوم نیاز به آبیاری روزانه دارد و در فصل‌های بهار و تابستان شروع به رشد خود می‌کند.

سینره

گل سینره از جمله گل‌های خوشرنگ و دوست‌داشتنی بهاری است و شما می‌توانید همین روزها آن را در گل فروشی‌ها پیدا کنید. این گل عمر زیادی ندارد و عموما به عنوان یک گیاه دو ساله پرورش داده می‌شود. اما خوب، زیبایی و رنگ‌های جالب آن می‌تواند شما را برای خرید و نگهداری آن متقاعد نماید.

گل شیپوری

مطمئنا شکل خاص و زیبای گل شیپوری در همان نگاه اول شما را مسحور خواهد کرد. این گل در هر دو محیط باز و بسته آپارتمانی قابل نگهداری است و می‌تواند زیبایی دکوراسیون خانه‌تان را چندین برابر کند. متدوال‌ترین گونه شیپوری که در ایران طرفدار دارد، رنگ سفید آن است که احتمالا شما نیز زیاد از این گل در خانه‌‌ی دوستان و آشنایان‎تان دیده‌اید. فقط لازم است بگویم که گل شیپوری نیاز به رطوبت و هوای شرجی دارد و احتمالا در فضای بسته آپارتمان شما گل نخواهد داد. ولی به هر حال برگ‌های زیبای آن ظاهر جالب و دوست‌داشتنی آن را حفظ کرده و شما می‌توانید از آن فقط به عنوان گیاه برگدار استفاده کنید.

زبرینا

زبرینا گلی علفی و خزنده است که اکثرا به عنوان گیاه آپارتمانی پرورش داده می‌شود. یک ایده‌ی عالی برای تزئین خانه با گل زبرینا می‌تواند استفاده از گلدان‌های آویز باشد. این ایده فضای زیادی از خانه‌ی شما را اشغال نمی‌کند و می‌توانید از آن در هر قسمتی از خانه که مایل باشید، استفاده کنید. این گیاه روزانه نیاز به یک ساعت نور مستقیم خورشید دارد و بهتر است هفته‌ای دوبار آن را آبیاری کنید.

کاج مطبق

کاج مطبق همانطور که از نامش مشخص است، نوعی کاج با برگ‌های سوزنی است که بخاطر رشد آهسته‌اش به عنوان یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی مطرح است.  از شرایط نگهداری این گیاه می‌توان به نور متوسط تا زیاد و رطوبت بالا اشاره کرد. سعی کنید این گیاه را نزدیک به پنجره نگهدارید و در فصل تابستان هفته‌ای دوبار و در زمستان هفته‌ای یکبار آن را آبیاری نمایید.

کریپتانتوس

اگر به دنبال گل آپارتمانی با نگهداری آسان هستید، کریپتانتوس گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما است. مقاومت بالای این گیاه در برابر شرایط سخت آب و هوایی و زیبایی آن، دو ویژگی اصلی آن است. میزان نور در کیفیت رنگی این گیاه دوست‌داشتنی تاثیر بسزایی دارد و شما باید در مورد دریافت نور کافی آن مطمئن شوید.